Reklama w Internecie – e-marketing

Współcześnie Internet jest coraz istotniejszym elementem naszej kultury, a w związku z tym odgrywa także bardzo ważną rolę w marketingu. Reklama nadaje cielesny kształt pragnieniom, zapowiada ichniejszym możliwe spełnienie (dzięki posiadaniu jakiegoś produktu). Reklama stała się współcześnie narzędziem perswazji i manipulacji społecznej o podobnej sile oddziaływania do politycznej perswazji.
Jej niebezpieczeństwo opiera się głównie na obietnicy lepszego życia i świata, łatwości dostępu do różnorodnych dóbr oraz dodatkowo powszechności. Reklama stała się nieodłącznym elementem mediów, jednak jej skuteczność zależy głównie od tego, ilu użytkowników ją zobaczy i zapamięta (konwersja). Właśnie dlatego w dobie Internetu zwłaszcza dużą rolę odgrywają specjalistycznie zrealizowane strony internetowe , a ponadto atrakcyjne, przyciągające uwagę odbiorców strony www. E-marketing jest teraz jedną z najbardziej rozpowszechnionych metod promocji, ponieważ nasza aktywność w ogromnej mierze przeniosła się do przestrzeni wirtualnej, a w związku z tym reklama też musiała przystosować swoje sposoby oddziaływania (konwersja). Reklama niejako otacza odbiorcę przy pomocy obrazu, dźwięku i literalnego sensu przekazu. Język reklamy jest więc zespołem zintegrowanych działań językowych i pozawerbalnych. Reklama, choćby posiada sprawiać złudzenie spontanicznej, jest przedtem przygotowywana, a więc także witryny internetowe muszą być efektem dokładnych, zaplanowanych działań, dzięki którym producent dotrze do odbiorcy i nawiąże z nim kontakt.

Więcej: konwersja.

Categories: Uncategorized