Kampania ulotkowa, podobnie jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja wśród narzędzi marketingowych, która przez cały czas się odnawia. Ale nie chodzi tylko o ulotki: można również dostarczać bezpłatne próbki albo oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, oraz wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi oznacza możliwość skutecznej reklamy firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (sprawdź też: zerknij na więcej informacji o firmowych materiałach reklamowych).
Projekt wizualny – ulotki reklamowe
Głównie należy wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki lub broszury, która ma być wykonana. W zależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, na prawdę dobry rozmiar będzie się różnił. Jeśli przykładowo zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, z pewnością całkiem dobrze będzie zaprojektować małe ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni lub torby, natomiast jeżeli już reklama ma być dostarczona do domów, format może być większy (więcej: projekt graficzny). Następnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o sporym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Istotne jest także określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, o ile kierujemy go do młodej lub starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał także decydujące znaczenie przy określaniu wielkości czcionki, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Warto zobaczyć: www.whiteart.pl/jak-dzialamy