Zasady projektowania graficznego są jak klocki. Właściwie każdy z nich nakłada się na siebie, aż powstanie podstawa do utworzenia czegoś wyjątkowego – niezależnie od tego, czy projektujesz logo, stronę www, czy ilustrację na zamówienie. Jeżeli zamierzasz poznać wszystkie podstawy projektowania graficznego, to bardzo dobrze trafiłeś, ponieważ omówimy je wszystkie.
Projektowanie graficzne to sztuka, która wymaga poświęcenia sił i czasu. Projekt graficzny – najważniejsze zasady Jeśli chodzi o projektowanie, zdecydowanie należy być kreatywnym, niemniej jednak trzeba również zachować równowagę (warto także zobaczyć: projektowanie graficzne). Pomyśl o tym w ten sposób: gdybyś dekorował swój salon, nie próbowałbyś wcisnąć sofy, fotela, stolika kawowego i stolików końcowych w jeden mały kącik, prawda? Nie, rozłożyłbyś te elementy w całym pokoju, by zyskać równowagę. W sytuacji projektowania graficznego jest starannie bardzo podobnie. Linie i kształty stanowią bazę projektów, a sposób ich użycia może w pełni zmodyfikować ich wygląd i złudzenie (warto zobaczyć: przeczytaj więcej o agencji reklamowej i tworzeniu materiałów reklamowych). Twoje logo jest twarzą Twojej marki. Kształty, które zastosujesz w swoim logo, wpłyną na to, jak odbiorcy będą Cię postrzegać. Linie i kształty, których używasz w swoich projektach, są częścią jeszcze większego obrazu, zwanego tożsamością marki. Kolory, które wybierasz do swoich projektów, mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej estetyki, ale także dla tego, jak świetnie Twoje projekty łączą się z odbiorcami (co ostatecznie przekłada się na wyniki). Jeśli pragniesz wykorzystać kolor na własną korzyść, musisz zrozumieć, jak każdy kolor wpływa na odbiorców. Kolor czerwony w każdym momencie przyciąga uwagę, a niebieski odcień uspokaja zmysły.
Więcej: www.whiteart.pl/projektowanie-logo