Logo, a zatem i sam projekt logo, jest jednym z najważniejszych elementów wzornictwa korporacyjnego – ogólnego wizerunku firmy lub organizacji. Stanowi on bazę lub warunek wstępny projektowania wszystkich publikacji (takich jak reklamy, broszury, oferty internetowe, produkty i ich opakowania itp.) oraz środków komunikacji (podpis poczty elektronicznej, papier firmowy), ponieważ wszystkie te elementy zawierają logo i mają je za podstawę.
Dobre logo jest niewiarygodnie ważne dla firm, ponieważ jest rozpoznawalne i pozytywnie postrzegane przez zadowolonych klientów (polecana strona: dodatkowe informacje o materiałach reklamowych dla firmy). Projektowanie graficzne logo musi być przemyślane i skrupulatne.
Projekt wizualny – logo firmy
Do stworzenia logo potrzeba czegoś więcej niż jedynie długopisu i papieru. Jako wzór można wykorzystać rysunek, a pomysły na logo można zrealizować za pomocą odpowiedniego programu graficznego albo kodu do bezpośredniego projektowania logo, których w internecie nie brakuje (sprawdź również: projektowanie graficzne). Produktem końcowym będzie logo w formie cyfrowej, które będzie można używać w różnorakich rozmiarach i do różnych celów, na przykład. na wortalach internetowych, filmach, dokumentach i innych plikach. Zasada projektowania graficznego logo jest prosta: logo powinno jak najdokładniej wyrażać to, co reprezentuje dana marka. Niezależnie od tego, czy jest to marka wielkiej firmy, mniejszej firmy czy linii towarów, w każdej sytuacji istnieją charakterystyczne cechy, które można wykorzystać w logo. Na prawdę bardzo często osiąga się to poprzez połączenie liter i elementów wizualnych. Logo może składać się z jednej albo kilku liter i/lub różnorakich elementów graficznych, przy czym o rozpoznawalności decyduje także kolorystyka.
Zobacz również: https://www.whiteart.pl/kalendarze-plakatowe